TYTAN - Hard Enduro
TYTAN - Hard Enduro
TYTAN - Hard Enduro
TYTAN - Hard Enduro
do zawodów pozostało
206 dni 23 godzin 14 minut
22 - 24 Września 2023
MAPA DOJAZDU ZAPISY

Regulamin

Regulamin zawodów motocyklowych

Tytan Hard Enduro – 25 - 26 Wrzesień 2021

1. Ranga zawodów

Zawody centralne Rangi Mistrzostw i Pucharu Polski Hard Enduro, rozgrywane za zgodą Polskiego Związku Motorowego. Klub oraz zawodnicy / uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania regulaminów PZM

  • regulamin techniczny

  • regulamin ochrony środowiska

oraz regulaminów własnych:

  • regulamin zawodów Tytan Hard Enduro

  • regulamin uzupełniający zawodów Tytan Hard Enduro

Kwestie nie uregulowane tym dokumentem reguluje regulamin rozgrywek Cross Country (dostępny na stronie internetowej www.pzm.pl, zakładka regulaminy)

 

2. Klasy

Zawody rozegrane zostaną w 4 kategoriach -"PRO", "Expert", "Amator", "Masters"

  • PRO – zawodnicy licencjonowani – Licencja "A" Motocross, Enduro, Trial. Wiek, pojazd – dowolny.

  • Expert – Zawodnicy licencjonowani - Licencja "B" i "C" Motocross, Enduro, Trial.

  • Amator – uczestnicy niezrzeszeni, nie posiadający licencji (minimalny wiek – ukończone 18 lat lub 16 lat po spełnieniu dodatkowych warunków). Wiek, pojazd dowolny.
  • Masters – minimalny wiek – ukończone 40 lat, licencje, pojazd dowolny.

     

3. Zgłoszenia

Zgłoszenia przyjmujemy wyłącznie poprzez stronę internetową – www.enduroes.pl

Obowiązuje limit miejsc – 300 uczestników. Zawodnik zostanie wpisany na listę uczestników po zarejestrowaniu faktu uiszczenia wpisowego przelewem na konto klubu.

Lista zawodników zamykana jest na 8 dni przed zawodami lub w momencie wyczerpania puli wolnych miejsc. Zawodnik który nie dokonał wcześniejszej rejestracji drogą elektroniczną nie będzie miał możliwości startu w zawodach.

Organizator ma prawo przyznać dodatkową pulę miejsc startowych dla specjalnych gości

 

4. Wpisowe

  • 450 zł lub 100 euro (uczestnicy zagraniczni) – kwota obejmuje koszt wynajęcia transpondera, numery startowe, koszulkę okolicznościową, dwa posiłki regeneracyjne po zakończeniu wyścigów.

  • Amatorzy ( uczestnicy) nie posiadający licencji PZM obowiązkowo muszą zawrzeć podczas procesu rejestracji Polisę NNW - koszt dodatkowy - 30 zł.

 

    5. Numery startowe

    Organizator zapewnia numery startowe jednorazowe na czas imprezy, przydzielane wg kolejności zgłoszeń. Tło nie jest wymagane.

     

    6. Warunki dopuszczenia do zawodów

    Warunkiem dopuszczenia do zawodów jest posiadanie sprawnego motocykla enduro / cross (pojazd nie musi być rejestrowany, oświetlenie nie wymagane).Motocykle nie mogą być wyposażone w dodatkowy zbiornik paliwa. Ogumienie dowolne.

    Posiadanie kompletnego stroju motocyklowego – (kask z homologacją do sportu).

    Posiadanie aktualnych badań sportowych (zawodnicy licencjonowani) lub podpisanie oświadczenia o stanie zdrowia pozwalającym na uprawianie sportu motocyklowego (dotyczy amatorów niezrzeszonych – uczestników pow. 18 lat).

    Amator / Uczestnik nie posiadający licencji - NIEPEŁNOLETNI - warunkiem dopuszczenia do zawodów jest przedstawienie pisemnej zgody obojga rodziców lub opiekunów prawnych na start w zawodach, oraz posiadanie aktualnych badań lekarskich od lekarza specjalizacji sportowej. Wiek minimalny - 16 lat.

    Każdy uczestnik amator oraz zawodnicy zagraniczni powinni obowiązkowo posiadać polisę ubezpieczenia NNW zawartą na czas trwania zawodów. Istnieje możliwość zawarcia umowy podczas procesu rejestracji do zawodów.

     

    7. Opis rozgrywek

    Zawody dwudniowe dla motocykli typu enduro/motocross, dedykowane zarówno zawodnikom licencjonowanym oraz uczestnikom niezrzeszonym, zawody otwarte dla zawodników zagranicznych.

    25.09 Sobota– Eliminacje. Wyścigi odbędą się na zamkniętej dla ruchu drogowego pętli o długości około 18 kilometrów podłoże średnio miękkie, szerokość trasy 4 metry. Na trasie znajdują się odcinki o charakterze Ekstremalnym - oznaczone tablicą "PRO" posiadające objazdy po łatwiejszej do pokonania trasie i zarazem o dłuższym czasie przejazdu - objazd oznaczony jest tablicą - "Amator". Zawodnik sam wybiera wariant przejazdu tego odcinka bez względu na kategorię w której startuje.

    Prosta startowa – długość – 150 metrów, szerokość – 80 metrów.

    Procedura startu typ „Charlotta” – na linii startowej zawodnicy ustawiają się w linii osi motocykla - za motocyklem trzymając pojazd za tylny błotnik oburącz prostymi rękoma, na sygnał startowy dosiadają motocykli uruchamiają silniki i startują w trasę. Linia pomiaru czasu znajduje się pod banerem „Finisch”

    Zawody rozpoczną wyścigi kwalifikacyjne - " Enduro Sprint " na jedno okrążenie trasy.

    Każdy uczestnik wystartuje w trzech enduro sprintach.

    Do wyścigów sprinterskich zawodnicy startują w grupach po 25 zawodników w odstępach - 5 minut – procedura startowa Jw. Zawodnik winien stawić się na polu startowym na 5 min przed swoim czasem startu.

    Podział zawodników do poszczególnych grup według kolejności nadanych numerów startowych. Numery startowe przydzielane są według kolejności zapisów , szczegółowy harmonogram czasowy dostępny na stronie internetowej oraz na tablicach ogłoszeń na terenie zawodów. Zawodnik który z jakiś przyczyn nie przejechał pełnych trzech enduro sprintów zachowuje prawo do udziału w finale.

    Po przejechaniu okrążenia pomiarowego zawodnik zjeżdża do strefy - Parking Zawodników - "PADDOCK", gdzie oczekuje na swój kolejny wyścig kwalifikacyjny.

    Wynikiem wyścigów kwalifikacyjnych jest JEDEN najkrótszy czas przejazdu JEDNEGO okrążenia trasy. Pozostałe przejazdy w których zawodnik osiągnął gorsze wyniki przejazdu traktowane będą jako okrążenia zapoznawcze.

    Wyścig kwalifikacyjny wyłoni kolejność zajmowania pozycji startowych w wielkim finale dnia kolejnego. Zawodnik który z jakiś przyczyn nie wykonał wszystkich regulaminowych biegów eliminacyjnych zachowuje prawo do startu w wielkim finale z wynikiem swojego najszybszego pełnego przejazdu. Zawodnik który nie ukończył żadnego pełnego okrążenia eliminacyjnego zachowuje prawo do startu w wielkim finale, przysługuje mu ostatnia pozycja startowa w danej kategorii.

    Zawodnik który spóźni się na pole startowe i tym samym pominie start swojej grupy traci prawo startu w danej rundzie eliminacyjnej.

    06.09 Niedziela - Wyścig Finałowy o charakterze Cross Country ze wspólnego startu . Wyścig odbędzie się na tej samej trasie jak sobotni prolog. Do wyścigu finałowego zawodnicy startować będą z czterech lini.

    Pierwsza linia startowa – kategoria PRO.

    Druga linia startowa – kategoria Weteran.

    Trzecia linia startowa – kategoria Expert.

    Czwarta linia startowa – kategoria Amator.

    Organizator dopuszcza ustawianie danej kategorii w więcej niż jednej linii startowej, w przypadku licznej frekwencji zawodników tej kategorii.

    Odstęp czasowy startu pomiędzy poszczególnymi liniami to 30 sekund. Zawodnicy zajmują miejsca na liniach startowych według kolejności osiągniętego wyniku "enduro sprint" – wg schematu pierwszy zawodnik "enduro sprint" jako pierwszy zajmuje miejsce na linii startu w swojej kategorii. Procedura startu typ „ Charlotta”. Czas wyścigu finałowego – 3 godziny.

    O pozycji końcowej decyduje ilość przejechanych okrążeń trasy w czasie 3 godzin.

    Wyniki wyświetlane będą na bieżąco na tablicy wynikowej znajdującej się na polu startowym oraz będą wywieszane w biurze zawodów po zakończeniu wyścigów.

    Dekoracja zwycięzców odbędzie się po zakończeniu finału w rejonie Biura Zawodów. Nagrody nie odebrane podczas dekoracji przepadną na rzecz organizatora.

     

    8. Chronometraż

    Obowiązuje elektroniczny pomiar czasu przejazdu, każdy uczestnik posiadać będzie wypożyczony transponder. Linia pomiaru czasu znajdować się będzie na linii mety oznaczonej „FINISCH”.

    WAŻNE !!! – przygotować należy kaucję zwrotną – 200 zł na wypożyczenie transpondera lub dokument tożsamości ze zdjęciem. Zawodnik odpowiada finansowo za zgubienie / niezwrócenie transpondera. Koszt transpondera utraconego - 300 zł.

     

    9. Strefa serwisowa

    Podczas wyścigu finałowego tankowanie i naprawa motocykli odbywać się będzie w strefie serwisowej oznaczonej -"SERVICE", zlokalizowanej koło parkingu zawodników. W strefie serwisowej ma prawo przebywać dwóch mechaników na zawodnika - wstęp za okazaniem identyfikatora. Tankowanie i naprawy odbywają się na macie środowiskowej, za brak maty zawodnik zostanie ukarany karą finansową 300 zł.

    W strefie serwisowej obowiązuje zasada wyłączonego silnika – zawodnicy gaszą silnik na linii wjazdu do strefy i uruchamiają po czynnościach serwisowych na linii wyjazdu ze strefy serwisowej, w strefie serwisowej motocykl przepychamy jest jedynie siłą mięśni zawodnika ( bez pomocy obcej). Złamanie zasady – 5 minut kary czasowej doliczanej do czasu przejazdu. W strefie serwisowej obowiązuje zakaz palenia tytoniu i używania otwartego ognia.

    Zawodnik który opuszcza strefę serwisową – włącza się do ruchu w sposób bezpieczny - ustępując pierwszeństwa przejazdu zawodnikom poruszającym się po trasie.

    Podczas trwania wyścigu finałowego zabroniony jest zjazd motocyklem do strefy – Parking zawodników- PADDOCK. Zawodnik który opuści trasę zawodów podczas trwania wyścigu – zjedzie motocyklem do parking zawodników - Paddock nie ma prawa powrotu na trasę. W sytuacji kiedy zawodnik potrzebuje dostać się do swojego auta na parkingu zawodników musi pozostawić motocykl w strefie Service i udać się do Parkingu zawodników piechotą.

     

    10. Lotny sędzia , Punkty kontroli przejazdu.

    Po trasie zawodów przemieszczać się będzie „lotny sędzia” dbający o bezpieczeństwo i prawidłowość przejazdu uczestników po trasie. (kamizelka „MARSHAL”).

    W skrajnych punktach trasy umiejscowione będą punkty kontroli przejazdu. zawodnik nie zatrzymuje się przy PKP.

     

    11. Wstęp na trasę zawodów - trening

    Wstęp na trasę podczas wyścigów mają wyłącznie organizatorzy oraz ekipy „MEDIA” wchodzenie na trasę podczas trwania wyścigów – jest zabronione. Obowiązuje bezwzględny zakaz wstępu kibiców na trasę zawodów.

    Strefy bezpieczne - dostępne dla kibiców są wyznaczone w obrębie odcinka specjalnego oznaczonego -"Tor Super Enduro".

    Zalecamy zawodnikom przejść pieszo / rower bez silnika, poznawczo trasę w godzinach poprzedzających zawody.

    Trening dozwolony jest wyłącznie w strefie treningowej oznaczonej TRIAL AREA zlokalizowanej w pobliżu parkingu zawodników / PADDOCK. Obowiązuje zakaz treningu po trasie wyścigów zarówno w dniu imprezy jak też w dniach poprzedzających.

    Wszelkie jazdy motocyklem poza wyznaczonym obszarem pola startowego, strefą Trial Area oraz trasą zawodów (podczas trwania wyścigów) - grożą dyskwalifikacją. Zawodnicy łamiący tę zasadę odpowiadają finansowo za szkody powstałe w wyniku tych jazd.

     

    12. Odprawa zawodników

    Odprawy odbędą się w strefie Parking zawodników PADDOCK każdego dnia wg, harmonogramu, zawodnicy obowiązkowo winni stawić się na odprawę.

     

    13. Ekologia

    Podczas zawodów motocykle muszą znajdować się na matach ekologicznych, zarówno w Paddock / parking jak i strefie serwisowej / SERVICE. Tankowanie paliwa, przelewanie do innych pojemników odbywa się nad matą ekologiczną. Organizator zapewnia pojemniki do odbioru substancji niebezpiecznych (paliwo, oleje) oraz pozostałych nieczystości w obrębie Paddock. Niedostosowanie się do wymogów skutkować będzie karą finansową 300zł lub dyskwalifikacją w razie nie zapłacenia kary finansowej.

     

    14. Postępowanie w razie wypadku

    W przypadku zaistnienia wypadku, w następstwie tego kontuzji podczas zawodów - uczestnik poszkodowany zobowiązany jest korzystać z pomocy służb medycznych obecnych na zawodach, oraz w miarę możliwości poinformować organizatora o zaistnieniu zdarzenia.

    W przypadku udzielania pomocy zawodnikowi poszkodowanemu na trasie będzie zastosowana wobec zawodnika ratującego procedura anulacji czasu utraconego lub przyznana szansa na powtórzenie przejazdu kwalifikacyjnego.

     

    15. Dyskwalifikacja zawodnika

    Zawodnik może zostać zdyskwalifikowany za następujące przewinienia:

    Jazda motocyklem w odwrotnym kierunku do ustalonego przez organizatora.

    Świadome skracanie trasy wyścigu.

    Zachowania skrajnie niesportowe wobec innych uczestników imprezy.

    Niestosowanie się do regulaminu zawodów orazpoleceń organizatora.

    Tankowanie motocykla podczas wyścigu finałowego - poza strefą serwisową.

    Jazdy treningowe poza strefami do tego wyznaczonymi.

    Zamiana kierowcy / motocykla - podczas biegów eliminacyjnych oraz finału.

     

    16. Foto Video Reklama

    Podczas trwania zawodów prawo do przebywania na trasie zawodów mają jedynie akredytowani reporterzy imprezy. Akredytacje wydaje - Anna Spirowska ( aniawolska@o2.pl tel 502305101). Obowiązuje całkowity zakaz używania sprzętu latającego - DRON za wyjątkiem akredytowanych reporterów. Uczestnicy mogą umieszczać reklamy sponsorów ( banery, flagi, namioty reklamowe) jedynie w obrębie parkingu zawodników - PADDOCK. Poza tym terenem jakakolwiek samowolna reklama jest zabroniona.

    HARMONOGRAM Tytan Hard Enduro
    22 - 24 Września 2023
    Marcin Spirowski
    Marcin Spirowski zaprasza
    REGULAMIN Tytan Hard Enduro
    22 - 24 Września 2023

    Partnerzy

    Enduro School karguii Bogusławski leatt Beta